Monday, August 1

Persiapan Kehidupan

1 Ramadan,,
Alhamdulillah-Too Phat ft Yassin & Ahli Fiqir,, 'Hidup ini penuh rintangan, ku harus hadapinya',,
Antara lirik dalam lagu nie time part Joe Flizzow,, Time aku nak wat entry nie lagu tu tengah kuar kat TV9-Dekat Di Hati,, =P Lagu nie macam ada kaitan dengan entry aku kali nie,,
Kita memang tak dapat duga apa  yang akan jadi pada masa hadapan kita,, So, for those yang ada persiapan tuk hadapi apa jua yang jadi, aku tumpang gembira wat diorang,, Apa pun yang jadi diorang mesti dapat tempuh & hadapinya dengan tenang,, Tapi pada yang tak ada wat apa-apa persiapan, just berseronok & leka dengan keadaan sekarang, aku harap golongan nie berfikir sejenak tuk circumstances that they never expect happen later,,
Hari nie banyak benda yang aku dapat belajar & ingatkan aku tuk wat persiapan dalam hadapi liku-liku dalam hidup nie,, Nampak macam jiwang tapi itulah hakikat dia,, Dengan tidak ada persiapan, pergaduhan, persengketaan, kesulitan, kekurangan, desakan & macam-macam lagi perkara negatif buleh jadi,,
So, tuk diri kita yang masih muda nie, jangan jadikan ianya sebagai alasan tuk kita abaikan persiapan tuk masa depan kita,, Sebabnya kita hanya mampu merancang, tapi Tuhan juga yang menentukan & merencanakan kehidupan kita ini,,


Doa hari – 1 Ramadan
Yaa Allah! Jadikanlah puasaku sebagai puasa orang-orang yang benar-benar berpuasa. Dan ibadah
malamku sebagai ibadah orang-orang yang benar-benar melakukan ibadah malam. Dan jagalah aku
dari tidurnya orang-orang yang lalai. Hapuskanlah dosaku ... Wahai Tuhan sekalian alam!! ampunilah
aku, Wahai Pengampun para pembuat dosa.

No comments:

Post a Comment